سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه شیکر الایزا و نحوه تست آن

شیکر الایزا یک دستگاه آزمایشگاهی است که در آزمایش الایزا برای تکان دادن میکروپلیت ها برای مخلوط کردن در آزمایشگاه استفاده می شود. با حرکت سریع باعث اختلاط واکنش دهنده ها و پیشرفت واکنش می شود. تست الایزا یک روش ایمونولوژیک رایج برای اندازه گیری آنتی ژن، آنتی بادی، پروتئین و گلیکوپروتئین در نمونه های خون است. این آزمایش برای تشخیص آنتی بادی برای بیماری ها و عفونت ها استفاده می شود.

آزمایش الایزا در یک صفحه 96 چاهی انجام می شود و هر کیت الایزا یک آنتی ژن خاص را آزمایش می کند. همانطور که می دانید تکان دادن میکروپلیت ها بخش بسیار مهمی از تست الایزا است. استفاده از روتاتور به جای شیکر منجر به اختلاط ضعیف معرف ها، واکنش کند و خطای آزمایشی زیاد می شود. همچنین تکان دادن بیش از حد میکروپلیت ها باعث آلودگی اجزای دستگاه الایزا می شود. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه تا انتهای مطلب را بخوانید. 

استفاده از تست الیزا

نحوه تست دستگاه الایزا چگونه است؟

تست الایزا یک روش عمومی برای ارزیابی بیوشیمی است. تست الایزا برای کنترل کیفیت در طب گیاهی ایجاد شد و برای اولین بار در دامپزشکی برای تشخیص بیماری های عفونی استفاده شد. از آن زمان به عنوان یک روش تشخیص آزمایشگاهی در برخی از بیماری های انسانی استفاده می شود. تست ELISA تست استاندارد برای تشخیص ویروس و اندازه گیری میزان هورمون آزاد شده در خون است و استاندارد بین المللی برای استفاده در بیمارستان ها، بانک های خون و گروه های انتقال خون به ویژه در تحقیقات ایدز است.

تست الایزا یک تست ارزان و نسبتا دقیق است که در آن نمونه خون گرفته شده و با سرعت بالا سانتریفیوژ می شود. پس از جدا شدن سرم خون از ذرات، یک معرف (بسته به ویروسی که باید شناسایی شود) به سرم خون اضافه می شود که محلول را لکه دار می کند و وجود آنتی بادی های ضد ویروسی را مشخص می کند.

مطالب بیشتر: کاربردهای دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی

دستگاه شیکر الیزا

استفاده از تست الایزا

تست الایزا معمولا برای تشخیص آنتی ژن یا آنتی بادی استفاده می شود. بنابراین یکی از این دو ماده در لایه سخت ثابت می شود. و برای پیگیری مورد دوم استفاده می شود. اما اساساً می توان از آن برای ردیابی هر جفت ماده ای استفاده کرد که مانند یک جفت آنتی ژن و آنتی بادی به یکدیگر جذب می شوند و توانایی مناسبی برای اتصال به یکدیگر دارند (مثلاً یک لکتین با لیگاند مربوط به خود یا یک مولکول). با لیگاند مربوطه آن). گیرنده خاص).

دو ماده ای که آنتی بادی و آنتی ژن نیستند، اما به یکدیگر تمایل دارند، اغلب مشکل ایجاد می کنند و برای افزایش حساسیت و ویژگی ارتباط بین آنتی بادی و آنتی ژن در الایزا، باید این ارتباط نامطلوب حذف شود. به نحوی مهار شد یا کار جبرانی لازم را در نظر بگیرید.

 

نتیجه گیری

دستگاه شیکر الیزا برای برای تکان دادن میکروپلیت ها برای مخلوط کردن در آزمایشگاه بسیار کاربرد دارد. الایزا غابلاً برای تشخیص آنتی ژن یا آنتی بادی بکار برده می شود. از این رو موقع کار با این دستگاه باید به حساسیت های آن توجه کرد. در این مطلب به معرفی دستگاه الیزا پرداختیم. اگر دستگاه الیزا یا دیگر اقلام پزشکی شنپما آسیب دیده، پیشنهاد می کنم دستگاه خود را به نمایندگی تعمیر تجهیزات پزشکی بسپارید تا هرچه سریعتر دستگاه شما را تعمیر کنند.